Pemuda Menyamar ‘Wanita Berniqab’ Untuk Tinggal Di Rumah Sewa Perempuan Sebelum Kantoi Selepas Dua Bulan

Pemuda Menyamar ‘Wanita Berniqab’ Untuk Tinggal Di Rumah Sewa Perempuan Sebelum Kantoi Selepas Dua Bulan.nangtime.com - Pemuda Menyamar ‘Wanita Berniqab’ Untuk Tinggal Di Rumah Sewa Perempuan Sebelum Kantoi Selepas Dua Bulan

Seorang pemuda ditangkap oleh pihak berkuasa apabila dia menyamar sebagai seorang wanita berniqab dan menginap di sebuah rumah sewa khas untuk perempuan di Kota Ternate, Indonesia, lapor Suara.Com.

Bagaimanapun, penjelasan yang diberikan oleh pemuda berusia 21 tahun itu sangat mengejutkan apabila dia mengakui berpakaian sedemikian demi memikat hati jejaka yang diminatinya.

 

Penyamarannya itu terbongkar pada 9 Februari lalu setelah penghuni lain perasan seakan-akan ada sesuatu yang tidak kena dengan ‘wanita berniqab’ berkenaan.nangtime.com - Pemuda Menyamar ‘Wanita Berniqab’ Untuk Tinggal Di Rumah Sewa Perempuan Sebelum Kantoi Selepas Dua BulanKecurigaan mereka akhirnya terjawab apabila mereka mengekori pemuda itu sehingga ke tempat tinggalnya dan ternyata, dia merupakan seorang lelaki.

 

Malah bukan sehari dua tau dia tinggal di rumah sewa perempuan itu, tetapi sudah dua bulan lamanya. Aduhai lambat juga nak terbongkar!nangtime.com - Pemuda Menyamar ‘Wanita Berniqab’ Untuk Tinggal Di Rumah Sewa Perempuan Sebelum Kantoi Selepas Dua BulanBoleh dikatakan nasib pemuda itu agak baik kerana pihak berkuasa sempat menangkapnya, sebelum dia diserang oleh penghuni lain. Hasil siasatan pihak polis, pemuda itu mengaku menyukai lelaki sehingga sanggup berniqab kerana ingin mencari ‘p4sangan kekasih’ sesama jenlS.

 

Video pemuda berkenaan juga ada dikongsi menerusi sebuah portal Indonesia melalui Instagram @jurnalisjunior.

Dalam video pendek berkenaan, pemuda itu mengenakan niqab dan memakai jubah serba hitam di seluruh badan hanya menampakkan mata sahaja seperti seorang muslimah sejati.nangtime.com - Pemuda Menyamar ‘Wanita Berniqab’ Untuk Tinggal Di Rumah Sewa Perempuan Sebelum Kantoi Selepas Dua BulanApabila ditanya bagaimana dia boleh hidup dengan perempuan-perempuan yang tinggal serumah dengannya? Adakah dia berkumpul atau bersosial dengan mereka?

“Jarang sekali, saya jarang keluar kamar, saya kencing di kamar,” jawab pemuda berkenaan.
Dalam pada itu, pihak berkuasa turut menemui banyak botol yang berisi air kencing dalam biliknya. Sah, dia jarang keluar dari bilik kerana mahu mengelakkan dari rahsianya terbongkar.

Meskipun yang demikian, pemuda itu tidak ditahan dan hanya diarahkan menulis surat kenyataan.

nangtime.com - Pemuda Menyamar ‘Wanita Berniqab’ Untuk Tinggal Di Rumah Sewa Perempuan Sebelum Kantoi Selepas Dua Bulan

Memetik laporan media Indonesia, itu bukan kali pertama pemuda berkenaan melakukan tabiat sedemikian. Malah, dia pernah ‘berniqab’ dan menceroboh sebuah asrama lain pada tahun 2020 lepas.

Allahu. Macam-macam kes, sanggup buat kerja ‘gila’ sampai ditahan. Semoga pemuda tersebut berubah dan diberikan hidayah!

Sumber: Borak Daily

Facebook Comments